Translate

torsdag 5 juli 2012

En torsdag

Utsikt från balkongen
Det här är verkligen inte min vecka... Den ena biverkningen efter den andra kommer som brev på posten. Har nu haft huvudvärken från helvetet i 2 dagar. Och inte någonting hjälper, är så trött på det här så det finns inte! Har fått tacka nej 2 gånger om att följa med min bästis på äventyr, vilket verkligen inte känns så kul då vi inte ses så ofta eftersom vi bor ca 7 mil i från varandra.

Inte har jag fått något av det jag planerat att göra hemma heller gjort och givetvis kommer den kära ångesten o hälsar på extra mycket ju mer jag slår på mig. Hoppas verkligen detta vänder snart..

En sak som dock varit bra är att jag fått hem böcker jag beställt! Bokälskare som jag är så piggar det ju trots allt upp en del. Har fått hem Sexhealern av Mia Ottosson och Frostmåne av Jeanette Bencze. Tror att båda böckerna har mycket att lära mig då de båda handlar om kvinnor som mått dåligt och kommit igenom det hela och många erfarenheter rikare! Mia ska jag förövrigt gå en helgkurs för i augusti. Så då MÅSTE jag ju vara så frisk att jag klarar av att vara bland folk.

Det är nämligen mitt största bekymmer när jag får ångest, människor. De förvandlas till råttsvansar (jag har grav fobi för råttor och särskilt de där äckliga svansarna huuaa). Klarar inte av att gå ut själv fast jag kan inte förklara varför. Tycker själv att jag är aslöjlig och skäller på mig själv och lockar o pockar (om du går till affären nu lilla du får du köpa en bok typ)  men inte hjälper det när hjärtat rusar och man hyperventilerar och tror att man ska tuppa av när som helst. Fånerier är vad det är och är så långt från mig man kan komma egentligen då jag normalt sett älskar att umgås. Blir verkligen fröken tvärtemot märker jag.. 



Nu skriker huvudet av värk igen så jag får väl lägga mig en sväng  i mörkret igen o meditera eller titta på insidan av ögonlocken en stund. 


Kram alla därute! 


Ps även om jag ogillar folk utomhus så blir jag mer än glad över en kommentar hihi DS



2 kommentarer:

  1. Söta du, det lät alldeles eländigt ju..:(
    Hoppas det snart vänder för dig.
    Förresten Jeanettes bok är helt underbar..:)
    Kramar i massor!

    SvaraRadera