Translate

torsdag 5 juli 2012

Senare torsdagskväll

Haha idag vann jag en seger om än så lite! Jag tvingades gå ut själv till affären och handla. Mycket stolt över att vågat mig ut själv för första gången på över 2 veckor!! Så nu är det bara att fortsätta framåt o ut igen i morgon. Kanske äntligen kan ta lite kort med nya kameran på skojigare saker än utsikten från balkongen hihi.

För övrigt undrar man var världen är på väg måste jag säga. Fick nyss via facebook reda på att ett barn på ca 14-15 år skjutits i Skäggetorp, en annan stadsdel här i Linköping. Kanske finns viss logik att vara livrädd för folk ialla fall... Det värsta är att vi bott där när barnen var små och Ronja har massor med kompisar som hon umgås med nästan dagligen därnere. Som tur var befann hon sig i andra änden av stan och var barnvakt. Ibland är de med oss våra änglar och gudinnor o andra knytt. Men det är oavsett det hemskt och att inte veta hur allvarligt skadad den som blev skjuten är eller om de fått fast gärningsmannen men det kommer väl mer information vad det lider. Nä, Tålamod är inte min starkaste grej! Ska jobba på den biten vid tillfälle:-)*


Underbara Carola var ute och kollade in läget, enligt ungdomarna som var kvar på platsen var det en smäll som utdelats av en pistooch inget skott. Men det är lika otäckt för det, VEM f-n låter sina barn gå omkring med pistol????  

På tal om annat och gudinnor i synnerhet så har min nyfikenhet väckts till liv gällande både Gudinnor och Wicca. Nordiska gudinnor har intresserat mig lite grann sedan jag läste Sagan om Valhalla och än mer sedan jag läste Frostmåne av 
Jeanette Bencze.  Så nu under kvällen har jag letat information både här och där på nätet.
Inser att jag verkligen är spridd inom området andlighet. Bara det inte är massa krångel och för mycket grunk inblandat för jag vill ha enkelhet. Gick en distanskurs i Reiki men la av innan jag initerade mig för där var det för mycket gör si gör så och jag kände att nix det är inte för mig. Men jag kan ju det ialla fall om någon prompt vill ha det nån gång, och ingen lärdom är av ondo.



 Min moster som är en stor förebild för mig inom framför allt healing använder sig enbart av intuitiv healing och har exakt samma åsikt som mig om krångel och för mycket styrning eller om ordet jag söker är rig0rösitet eller vad det heter, när det måste vara exakt så för annars fungerar det inte. Så tror inte jag att det är utan jag tror de vi tillber, åkallar, framkallar, pratar med, är kanaler åt är ganska vidsynta.


 Ta tarotkort tillexempel, det finns grundbetydelser och så finns det allas egna tolkningar av dem som dessutom kan variera från gång till gång eller schamanism, där man kan se att de flesta schamaner/medicinmän genom tiderna arbetat på liknande sätt men inte helt lika ( kanske för att det inte fanns facebook på den tiden hihi) utan man lärde sig av de äldre och la säkert till och drog ifrån så att det passade den som skulle utföra det.

Nä nu svamlar jag iväg om för svåra ämnen så jag ska nog ta och dra mig mot sängens sköna famn. En ny bättre dag väntar i morgon.




1 kommentar:

  1. Så rätt du har....:)
    Vissa direktiv kan kanske vara tryggt att hålla sig till som nybörjare, men sedan måste man börja lyssna till sin intuition utan den kvittar det hur många kurser man gått eller hur många diplom man har på väggen..:)
    Ska bli spännande att följa din väg i jakten på Gudinnan ;)
    Kram!

    SvaraRadera