Translate

torsdag 12 juli 2012

Torsdag borde det vara i veckovilla livet

Bara ett snabbt inlägg idag. Har tagit det lugnt idag och mest gjort ingenting förutom att jag var tvungen att laga mat eftersom Micke jobbade. Detta för så många kvinnor dagliga göromål är det VÄRSTA jag vet!! Som tur är lagar Micke gärna och oftast mat och ibland tar Ronja över den trista sysslan. Men som sagt idag var det dessvärre min tur. Man kan ju bli på dåligt humör för mindre, men jag lyckades fixa potatis,sås o kött o gårdagens sallad åt mig o tjejerna.

Efter maten skulle Ronja o jag ha Yogapass, vilket vi blev upplysta om nästan direkt på videon att man skulle göra innan man åt! Nåja göra saker tvärtom och emot allt sunt förnuft och vimsa i största allmänhet är ju min specialitet så vi körde på. Ronja var jätteduktig! Nu ska vi bara se till att det blir av några gånger i veckan varvat med annat motion så ska vi nog få lite viktras både hon och jag innan sommaren är till ända.. Så tillvida att mamma inte äter så hiskeligt mycket glass, hur jag nu ska överleva utan det. Jag älskar glass!! Så är det bara men det börjar synas med kan jag lova, överallt. Ronja har inte ätit glass utan hennes behövda viktras beror på ärftliga faktorer på pappas sida. Som tur är sagt av en av Sveriges ledande läkare inom barnfetma som dessvärre gått i pension, Anders Häger som jobbat här i Linköping. Nu har vi fått en ny doktor som mamma inte gillar så enormt. Han heter Karel och hade Ronja som liten på astmamottagningen och vi tjafsade friskt om huruvida hon skulle rasa av sig babyhullet eller inte.. Vilket jag tyvärr fick rätt i att det borde göras något åt av en kunnig doktor. Som numera alltså är babyhullsdoktorn... Man han hade växt till sig och var riktigt bra i det han sa och rekommenderade.

Nu ska jag umgås med familjen en sväng o glo på film. Hmm umgås o umgås men ändå. Vi ska se på samma skärm i alla fall hihi .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar