Translate

fredag 20 juli 2012

Första dagen på resten av mitt liv!


Gissa vem som faktiskt var oerhört morgonpigg och gick ut o promenerade i morse kl 6? Japp jag ! Så stolt över mig själv! Hade kameran med och tog det ganska lugnt och njöt av morgonen. Här på kortet ovanför satt en söt insekt men det blev lite suddigt.
Gick runt vår bäck , visst är det fint? Påminde om någon smutsig flod i Indien tyckte jag när jag sedan såg på kortet. Vad det röda som syns är vet jag inte, kanske någon vattenälva som blev fångad på bild hihi.

Efter promenaden har jag tagit det lugnt och fått sorgliga besked.. Min allra bästa älskade väns pappa har långt gången nyupptäckt cancer... Inget roligt alls! Det är så svårt att göra något mer än att bara finnas och inte ens det är lätt då vi bor 7 mil från varandra. Tur att man uppfunnit dator och chatt säger jag!

Drog ett kort inför morgondagen och fick upp det här:



Blixten hamnade i nederkant  och är ingen orb :-) men kortet  är Temperance och det låter ju bra då det är det jag försöker uppnå här i livet. Balans!!   Jag gör det dock inte alltid lätt för mig då jag var inne på en blogg och såg en Yoga utmaning som jag glatt hoppade på. Kan ju medge att jag börjar få grym träningsvärk efter dagens pass... o det ska jag göra i 21 dagar är det tänkt.  Men i balans ingår det ju att motionera så då gör jag det.

Idag var jag med om en mycket märklig sak när jag mediterade, det dök upp en trappa som gick uppåt, jag följde den och kom fram till en stor port. Knackade på och en av mina vägledare stod där och sa att jag skulle följa med honom. Vi swischade iväg och jag hamnade på ett ställe som han förklarade som Andra sidan. Jag blev mycket konfunderad och än mer när han sa att det var för att jag skulle få träffa någon. Vi gick som på moln fram till ett litet pittoreskt hus och inne i huset satt min Farfar! Som jag längtat efter att få någon form av kontakt med sen jag var liten och han gick över.
Han tog emot mig med öppna armar och vi satt och pratade en lång stund. Så himla härligt och det mest förvånande var att han hade mina djur som gått över hos sig och vaktade dem åt mig till det var dags att ta hand om dem själv. Han förklarade även att han valt att inte gå tillbaka till oss där nere så ofta utan la den energin på att äta wienerbröd som han älskade när han levde. .. Lika tokig som jag minns honom! Har aldrig upplevt något liknande innan under meditationer så det var en häftig upplevelse men märklig..
Må änglarna, gudinnor , gudar och andra knytt vaka över er och speciellt över de som behöver det,
Namaste 



1 kommentar:

  1. Oh, du har också Gilded tarot...:) Visst är den vacker?
    Sorgligt att höra om din väns pappa, men är säker på att det lindrar för din vän att ha en vän som du i sin närhet.
    Vilken häftig upplevelse du fick under meditationen..:) Spännande och trösterikt på samma gång.
    Kram!

    SvaraRadera