Translate

söndag 15 juli 2012

Altare på gång

Ska bara berätta en sak.. Håller på med altarbygge, heter det så? Har hittat lite bra o ha saker jag gömt undan o vips fanns nästan allt som rekommenderas.-) I morgon ska det renas med salvia och göras i ordning nu har jag ställt upp det på prov för att se. Vissa saker saknas men kommer med tiden när den är mogen. Ska ta med mig Micke på kvastletning i morgon. Så jag kan använda en egen bunden att rensa ut lite skräp med. Om jag nu lyckas pillra ihop en men i värstaste fall finns ju silvertejp. Ni har väl hört att allt som inte kan lagas/fixas med gaffatejp är verkligen trasigt ? Tror det tom finns en facebook grupp om det. Nu väntar sömnens drömmar snart.

 Ja just det, det var lite märkligt i natt. Drömde om att jag var med barn och det ska ju även stå för att ett nytt projekt är under uppbyggnad och på ett sätt blev det ju en sanndröm. Jag påbörjade ett projekt med  altaret.

I den vanliga mindre magiska världen har vi haft besök av goda vänner på dagen och nu på kvällen har Micke o jag slappat i soffan med film. Båda barn är utflugna över natten. En är hos sin bästis och sover över och en på Horns marknad. Vi pratade först om att göra något nu när vi var barnlediga men som för de allra flesta föräldrar hamnade vi i varsitt soffhörn och bara var. Även om barnen är stora och klarar sig mer eller mindre själva är det skönt ibland att bara få vara utan att behöva vänta in dem osv på kvällstid, få slappna av och veta att de är i goda händer ändå.

Namaste

3 kommentarer:

  1. Sv: Ja, jag tycker den är riktigt härlig :).
    Vad roligt med ett altar-projekt! Jag är inte helt nöjd med mitt än, men saker börjar så sakteliga komma på plats! :)

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att få veta mer om ditt altarprojekt...kanske kommer du även att föreviga det på bild...:)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kommer med tiden! Jag kan inte kommentera på din sida , vet inte varför men den vill inte. jag kommer inte in i själva kommentarsrutan:-(

      Radera