Translate

måndag 30 juli 2012

Operation R

Har varit lite dålig på att skriva, men har fullt upp med Operation R. Det kom farande från en av mina vägledare(guider) så det var bara att lyda. Vad är då operation  R? Jo helt enkelt
Rätt kost
Rörelse
Renhet
Reda och Ordning ( heter väl egentligen ordning och reda men är ju samma sak ändå)
Rutiner

Så vad det i praktiken betyder är att jag rensar upp bland allt man samlat på sig o inte använder och storstädar i hemmet samt i tankarna.  Hittade en bortglömd bok till det sista som heter And2lig frigörelse av Michelle Bernard Beckwitt .

Det här var en bok som jag antagligen inte var redo för när jag köpte den för jag hittade den bortglömd i sängbordet. Har bara påbörjat den så jag återkommer med recension när den är klar.

Vad gäller rutiner så innebär det att jag ska försöka sätta rutiner igen då jag under tiden jag mått så attans dåligt inte haft en enda rutin vilket leder till än mer kaos. Typ tvättkaos.. Idag har jag tvättat 6 maskiner tvätt och har 6 st kvar till i morgon då det som tur var fanns en tvättid kvar. Helt ok kanske om man nu gillar att springa gatlopp 3 våningar upp och ned med tvätten och älskar att ta hand om den efteråt vilket jag Inte gör. Tvätta är väl ok men sen ska det ju tillbaka till ägaren och inte vara för skrynkligt osv. Vilket i en liten lägenhet som vår med ont om garderobsutrymme för 4 personer innebär strykning för att ha en chans att få in det. Så nu vet jag ju vad jag roar mig med utöver storstädninen i alla fall:-) Än så länge är det faktiskt bara sovrummet som är helt klart , köket så gott som, ska pyssla runt lite i några skåp och vardagsrummet har jag bara påbörjat , sen sorterade jag upp tvätthögarna där så det blev en massa kvar att roa sig med. Men jag hann fixa till gardinerna som jag tänkt o såg slängde jag en blick på balkonfönstret o såg 1 miljon avtryck av katter och oss så det får bli fönsterputsning med.
Tyvärr orkar jag ju inte så mycket som jag vill märker jag men hellre lugnt o sansat än att stressa iväg och det blir halvdant. I sovrummet har jag även Fengshiat lite (  heter det så ?). Hittade någon pdfbok någonstans som beskrev Feng.Shi lite grann och där stod det att om man har speglar runt sängen sover man illa. Jag har haft spegel först över sängen vid huvudändan i tidigare lägenhet och nu hade jag en vid fotändan på väggen mitt emot. Både jag och Micke har ju haft lite störd nattsömn så jag plockade bort spegeln och satte upp en jättefin 3D tavla på en vit tiger vi köpte i Kolmården . Och i natt sov jag hela natten så vem vet det kan ju ha spelat in. Här är anledningen direkt klippt ur boken "It is an old Chinese belief that your spirit leaves the body and rises as you begin to sleep, but becomes frightened when it sees itself in a mirror. It then
rushes back inside the body with the result that you never get a good night’s sleep."  Kanske inte konstigt att jag sovit illa då hihi.

Till alla er som läser mycket om det andliga/ockulta och inte drar sig för att ge sig i kast med engelska kan jag tipsa om denna sida http://www.resistance2010.com/ Här finns ett bibliotek där man kan läsa inscannade böcker på plats, skriva ut eller låna hem. Hittade bla Michael Harners böcker om schamanism där som jag velat läsa länge. Och sedan fastnade jag på sidan hans bibliotek var http://www.issu.com/. Klickade runt lite och det finns huuuur mycket som helst att läsa! Jag fyllde mitt bibliotek med en massa spännande böcker om allt från schamanism till änglar och jag kommer garanterat hitta mer och mer och mer! Underbart! Och ett plus att man får öva engelskan:-) Hmm undrar om man inte kan stryka o ha datorn framför sig så kan man slå ihop 2 saker.... Måste nog testa i morgon för nu är det sovdags trots allt.

Namaste




2 kommentarer:

  1. Lustigt att du påtalade det med spegeln just nu...jag har nämligen återigen börjat tänka a la feng shui, så även jag har en del att ta tag i i hemmet.

    SvaraRadera