Translate

torsdag 19 juli 2012

Funderingar, avsked i mörkermåne och nystart


Jag har som vanligt glömt att skriva:-) Om jag bara gick till datorn varje gång jag kom på något bra att skriva skulle jag snart ligga i topp på blogginlägg, men si här har vi haft ett problem med fröken. Jag skjuter upp det till sen.. Hur himla osmart som helst.. Men jag har funderat mycket de senaste dagarna då jag legat massor med febertoppar. Och  igår när det var mörkermånens sista dag tog jag farväl av massa gammalt jag dragits med, typ skjuta upp saker, låta bli massa saker som jag mår bättre av att göra mm.

Så idag är första dagen på resten av mitt liv!! Tänk så finurligt att man kan göra så, bara besluta sig för att öppna ett nytt blad i livets väv och starta om, tänka annorlunda, göra annorlunda och reagera annorlunda. Som pepping har jag skaffat mig The Secret och The Super Manifestor program. Båda handlar mycket om Lagen av attraktion och affirmation och manifestation. Så nu ska jag följa ett 90 dagars program i annorlunda tänkande. Tror att det är himla nyttigt för mig eftersom jag helt klart fastnat i dåligt mående och inte får styr på det. Men nu får den lilla positiva rösten höja sina toner över den röst som fått råda för länge.  I programmet ingår även det jag har svårt för att GÅ UT o GÅ så i morgon ska jag ta en sväng direkt när jag vaknat vid 6.

I morse var jag faktiskt uppe före tuppen, vaknade klockan 5 och var på tok för pigg för att somna om så jag satte mig på balkongen och njöt av att se solens strålar som lyste på husen på andra sidan, tittade och lyssnade på fåglar och tittade på bäcken som flyter här ute.. Så himla tyst lugn och fint. Kände verkligen Gudinnans närvaro och bara njöt.



Sen ska jag väl erkänna att när klockan slog 6 och det var dags för den första dosen tabletter drack jag kaffe och åt frukost , tog pillren och la mig igen. Fast jag mediterade o filosoferade en lång stund. Somna om framåt halv 9 och sov till 11. Skönt men samtidigt skapar det en extrem ångest när jag sover bort dagen, fast eftersom jag är inne i 2 st olika medicindosjusteringar blir jag så hiskeligt trött och måste sova en stund. Gäller att hålla tungan rätt i munnen och tänka rätt där framöver.


Varje dag brukar jag på facebook dra kort ur Path of the Soul Destiny   Idag fick jag passande det här<3 You are now being called to embark on a new path in your journey.  This is an inner path.  It is the path of your Heart.  It is here where you are discovering your greatest strength of all - that deep connection to your Higher Self and inner guidance.  Others may be surprised by your choices.   They may even react strongly to them.  Do not  allow this to stop you.  Send those individuals loving energy and continue on letting your Heart direct the way.  Take note of the synchronistic events occurring around you as life unfolds in its own divine way.

Drar även ett ur Divine Guidance Oracle  och där får jag precis vad jag vill åstadkomma i mitt liv. Balans, just nu är jag som en våg som alltid har för mycket i en skål:-)
Life is all about balance and this card is here  to help you create more balance in all aspects of your life: work and play, relationship time and alone time, social time and quiet meditation, physical activity and rest, giving and receiving, feminine energy and masculine energy. Balancing out each aspect of your life will enable you to give your energy to the world in a much more grounded and centered way.

Underligt att korten har så otroligt starka energier att man tom på datorn kan känna vilket kort som är det rätta.


Nu blir det lite Harry Potter ( tror det är halvblodsprinsens tur i kväll) eller så passar jag på att lägga mig och läsa en stund innan det ska vara mörkt och tyst.

 May the Angels , the Goddess and the God watch over you and Bless you all <3  Namaste,

2 kommentarer:

  1. Önskar dig allt gott nu när du slagit in på en ny väg...:) Så glad för din skull och så spännande att få höra mer. Själv ska jag göra en liten mörkmåneritual ikväll och ta fram mina tarotkort och förhoppningsvis få lite svar....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag tror att det helt enkelt fungerar på det sättet att vi i vissa stunder i livet möter just de människor vi ska...just för att kunna stötta och hjälpa varandra...:)
    Önskar dig en underbar helg.
    Kram!

    SvaraRadera