Translate

måndag 2 juli 2012

Söndag, en dag man ska vila på sas det förr. Så jag lydde och efter att ha lekt väckarklocka åt Micke och druckit kaffe  före klockan 6 då han började 6,45 tog jag chansen att sova lite till. Lite blev till ca 13tiden, men mest beroende på att jag hela dagen haft huvudvärk då det varit kvavt o mått tråkigt i kropp o själ. Önskar mig lite åska och sedan fint lagom varmt väder måste jag säga... Så vädergudar hör min bön "Åska först och vackert lagom varmt väder sedan"
Eftermiddagen blev smått kaotiskt då en av Ronjas kompisar mådde lite dåligt så hon kom hit och vi satt och pratade länge och väl. Tyvärr är det svårt att lösa alla problem lika enkelt som att vifta med ett trollspö.. Har hamnat i ett dilemma om vad som är bästa vägen till lösning men en sak är säker. Lösas måste det! Saken är att en något äldre kvinna ställer till mer problem än vad hon lyckas lösa. Alltså inte jag utan en som man kanske kan jämföra med en djursamlare fast hon samlar på barn som av olika anledningar mår dåligt. Tanken är ju god men när fler o fler mår sämre än innan och man får höra olika mindre trevliga historier måste man agera anser jag. Frågan är bara hur... Så just nu funderar jag på lite olika alternativ, vänder och vrider på dem för att försöka få rätsida på vad jag ska göra.


I dag testade jag en spännande sak med tarotkorten. Jag använder mig av Gilded Tarot av Cicero Marchetti då jag föll för dem förstagången jag såg dem.

Jag hittade denna spännande läggning 
http://www.tarotize.com/2012/06/that-magick-of-your-name-tarot-spread.html.

Mitt namn blev då 21 som är Världen
Sedan valde jag ut följande ord som egenskaper jag ville ha eller har
J-jämnställdhet
E-Emotionell
S-Själshealare
S-Självkänsla
I -Inspiration
C-Charmig
A-Ansvarsfull

Korten jag fick upp var i ordningen
10 i svärd
Ess i Stav
Knight Bägare
Döden
8 pentakel
Översteprästinna
5 i bägare

Om någon som också lägger tarotkort läser detta får ni gärna skriva vad ni får ut av korten, jag tycker ibland att det är svårt att spå sig själv då man så lätt värderar in vad man själv vill se så jag använde mig av beskrivningar rätt upp o ned från en sida på nätet.  Jag ska lägga ut det jag fick fram av det vilket var mycket som överensstämde med vad jag behöver tänka på och jobba med men inte i dag då det börjar dra sig mot sängtime.

Jag kämpar med att få ordning på min sömn och mitt sömnmönster. Har i flera år lidit av att inte kunna sova på nätterna mer än ytterst lätt, så lätt att jag vaknat om ett barn vänt sig i sängen i sitt rum för att inte tala om när tidningsbudet öppnade dörren 3 trappor ned... Bäst sover jag på förmiddagen mellan säg 6,7 till 12,13. Inte värst praktiskt precis då dagen blir kort om man sedan inte är uppe till bortåt 2-3 eftersom det tar ett par timmar att somna. Så nu har jag fått ytterligare ett piller som ska styra melatoninet under en period. Första 2 kvällarna somnade jag som klubbad men just nu märker jag mest den negativa konsekvensen då det även finns något för depression i det , dvs man sjunker neråt ett par hack innan man förhoppningsvis får en balans o helst mår kanon o sover när man ska :-)

Så mot sängen och en ny dag! 

1 kommentar:

  1. Vilken intressant läggning...:)
    Så de korten du fick upp ska sättas i relation till de egenskaper du vill ha/har? T ex 10 svärd på jämställdhet osv?
    Hm, får grunna lite på betydelsen....återkommer...:)
    Kram!

    SvaraRadera