Translate

torsdag 12 juli 2012

Några dagar sen sist



Oj många dagar sedan jag skrev sist, men har inte tagit mig till det. Har fastnat i eböcker hela tiden när jag hamnat vid datorn. Läser just nu Wicca A guide for Solitary Practice och The Secret och varvar mellan dem. Eftersom de är på engelska går det lite långsammare än annars. Det är dock jätteintressanta. Har dock flera gånger under tiden fått Ärkeänglen Gabriel när jag dragit dagens änglakort som talar om för mig att jag ska skriva. Och nu idag löd jag äntligen.

Måste även rekommendera en vanlig bok som jag sprang på av en slump. Boken heter Någonstans inom oss av Kajsa Ingmarsson. Normalt sett inte en av mina favoritförfattare men den här är Guld! Den handlar om nyblivna spöken och skyddsänglar. Ska inte avslöja mer men det är bland de bästa böcker jag läst. Så läs den!!



Häromdagen inträffade en häftig grej. Stod på balkongen och kollade ut på träden och njöt av vinden. Plötsligt såg jag i bladen hur ett skrattande ansikte framträdde och hela kroppen fylldes av en pirrande skrattfylld lyckokänsla. Jag kände mig plötsligt helt säker på att det var Gudinnan Freja som kom och hälsade på:-) Så det var mitt första möte med denna ljuvliga gudinna. Ansiktet var kvar hela dagen och varje gång jag gick ut på balkongen såg jag det. Hur mycket jag än tittat på samma ställe är det nu borta. Att jag är så säker på att det var Freja är för att de senaste 3 gångerna jag mediterat har jag hamnat i en båt som påminner om tarotkortet Sex i svärd och glidit in på en strand där en man väntat på mig. Han har sedan tagit mig till ett slags altare i en by av hyddor och sagt att vi ska blota till gudinnan så hon kommer. Vi har sedan lagt mat o annat på altaret och bett att hon ska komma. O vips hände det:-)

 
Något mer som är kanon är att mitt senaste pillertillskott börjar fungera som det är tänkt. Sover bättre, är mycket mycket piggare och ångesten har varit på minimal nivå så jag har kunnat gå ut när jag velat. Fast det har ju regnat så in i vassen så det har mest blivit korta affärsrundor. Har motionerat framför tvn med yogapass istället. Så kul det är! Sist var problemet bara att jag fick en gratisnedladdning när jag gick med i ett nyhetsbrev, la den på usb och kollade via tvn. Problemet var att jag inte fått med något ljud, snacka om att vrida nacken ur led när man ska se vad man ska göra härnäst hihi. Imorgon ska dock jag o Ronja ta oss ett pass till en dvd med ljud:-)

Idag har jag varit extremt duktig och gjort precis fel för min kropp och fibron, vilket känns kan jag lova. Har Storstädat och tvättat samtidigt. Även om Micke och jag delade på städningen blev det lite väl mycket och så påverkar ju detta omväxlande väder så klart med. Tycker de kan bestämma sig nu våra vädergudar om att vi ska få lagom varmt, sol och klarblå himmel istället för  hit o dit väder med väldigt mycket regn.

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund och sedan soooova.

K

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt underbart inlägg...:) Så roligt att läsa...följer med spänning din fortsatta kontakt med Freja...:)
    Himlen kan vänta står på min att läsa-lista...kanske hinns med i nästa semesteromgång om några veckor...:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ett litet tillägg: Det är boken Någonstans inom oss du menar väl? Den har i många recensioner undertiteln Kan himlen vänta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är heeelt rätt . Jag är ibland vimsigare än vimsigast :-)

      Radera