Translate

tisdag 17 juli 2012

Tisdag 17/7

Nu har tiden sprungit iväg igen.. I Söndags hade vi filmdag/kväll här och såg både på Lisa Marklunds filmer om Annika Bengtsson som helt klart är att rekommendera samt på filmen om Merlin. Den var bra men inte någon woow film. Kanske för att jag förälskat mig i serien om Merlin och hade svårt att se Robin Hood som Merlin:-)

Just nu går jag och lurar på något som jag inte får fatt i.. Känns som en retsam tanke som gömmer sig precis när man ska få fatt i den och komma på vad det är. Mycket irriterande men jag får väl fatt i den när det är dags antar jag .

Idag är det sommardag ute utan regn, kors i taket. Ska försöka ta mig ut en sväng och njuta av solens strålar istället för regnets droppar, även om jag tycker om de med. Tycker dock synd om Ronja som dragit på sig en hemsk snuva igen. Genomförkyld och känner sig lite febrig, hoppas det släpper snabbt.

Har stickat ett bakstycke  på en ljuslila kofta i patentstickning klart under de här dagarna och ska börja på framstyckena nu. Så avkopplande att sticka ( och smått störande för alla andra när stickorna klingar mot varandra ) när man ser på Tv.

Nä nu  ska jag ta en kopp ljuvligt kaffe på balkongen. 

1 kommentar: