Translate

söndag 12 augusti 2012

Mist of Avalon

Hur har jag kunnat missa denna film? Den är ju helt underbar! Tyvärr har jag bara sett ca halva än för barnen som är febriga ville se på Hitta Nemo. Så då får jag väl vara snäll o låta dem göra det en stund. Ganska skoj att mina tjejer fortfarande gillar samma filmer som när de var små även om de givetvis ser på andra filmer med. Men ofta kan jag avgöra måendet på dem beroende på vilken film som är på.  Men Avalons Dimmor är helt klart den bästa jag har sett hittills , ja efter Merlinserien men där är det ju Merlin som är i huvudrollen och inte kvinnorna bakom även om de är med de med.

Helgen har varit lugn i övrigt har fått en släng av muskelinflammation i höger axel o det känns så fort man gör något.  Så jag har surfat lite i telefonen som man kan manövrera med en hand och läst bland alla miljoner tarotbloggar jag har hittat. Tycker det är jätteintressant och spännande att se hur andra tolkar kort och gör sina läggningar. Man lär sig massor!  Önskar att jag hade gott om pengar så jag kunde gå alla onlinekurser jag vill. Hittat både i tarot och en schamansk inledningskurs. Affirmation<3 br="br">
Jag har även läst ut några böcker, insåg att jag borde läsa igenom mina böcker en gång till så att man inte kan klaga på att de  bara samlar damm. Har läst Malin Persson Giolitoos bok "Dubbla Slag".  En bok som handlar om att vara advokat och snart 3barns mamma i dagens samhälle. En bok som får en 3:a. Nu håller jag på med hennes andra bok " Bara ett barn". Den är lite grymmare , handlar om en pojke som blir svårt misshandlad i hemmet och hans advokat. Har inte hunnit klart med den så den får vänta med både recension och poäng. Boken jag pratade sist om som handlar om Toltekernas tro har jag lagt åt sidan då den krävde så mycket tankeverksamhet. Är väl inte mogen för den än så den får vänta ett tag.

Namaste

4 kommentarer:

  1. Den såg jag häromdagen, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Älskar den lika mycket idag som när jag såg den första gången..:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oh, nu blev jag sugen på att se den igen. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Sv: Finns det speciella sådana Buddhor att köpa med säck på ryggen eller man sätter själv fast en liten påse där? Kanske en dum fråga...
    Tack än en gång för ditt fina inlägg, precis vad jag behövde.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Den filmen är så lagom mysig, jag spar den till regniga höstdagar med ljus och kopp the ;)

    SvaraRadera