Translate

måndag 3 mars 2014

Måndag om jag minns rätt:)

Superlänge sedan jag var här men  nu SKA jag ta tag o bloggandet igen. Måste få ordning på mig själv och hem så gott det går och att skriva hjälper alltid till.

Har ett jätteprojekt på gång i hemmet dvs vårstädning! Det kommer ta tid då jag inte orkar för mycket åt gången men när jag är klar ska varenda sak vara genomgången och organiserad! Har påbörjat idag genom att åka till Ikea (utan att få panikångest) och handlat en maaassa burkar som jag i morgon ska se till fylls med det är som i alla fruktansvärt fula kartonger torrvaror leveras i. Vårt skafferi är av äldre modell, ganska högt och inte en kartong passar in så man får en överblick vad man har o inte har hemma. Så nu har jag som sagt köpt burkar med lock, genomskinliga och frystejp för att märka innehåll o utgångsdatum!
Skaffade även 2 mattor av lättdammsugen sort, en gångmatta till hallen o en till vardagrummet som matcha mattan under bordet. De blir dock Mickes jobb att fixa ordning på dem. Ska bli såå skönt att bli av med den mycket fina men totalt jättejobbiga gångmattan vi har nu. Den suger åt sig hundhår som en svamp och måste dammas med våt disktrasa INNAN man dammsuger så efter det är hela jag slut. Tidigare hade vi även en i hallen men där har jag redan bytt.

Annars är väl livet som vanligt, kämpar med balansen i livet. Har ju fått till motion varje dag tack vare världens absolut sötaste underbaraste vän. Min älskade Welsh Springer Ziki♥
Dessutom har jag haft turen att FÅ honom! Var fodervärd sen juli och tagit en kull med hans kärlek Freya och eftersom han är hane skulle han bli min efter 6kullar eller vid 7års ålder. Turligt för mig o jäkligt synd om Werinas kennel som ägde honom har han katarakt på ett öga. Det räknas som ärftligt och oavelsbart tyvärr. Väldigt trist då han är importerad från Holland med linjer rena från katarakt men precis som hos oss människor dyker det upp ibland:( Men som sagt nu är han Min!
Tack vare honom tvingas jag ut i ur o skur hur ont eller ångest jag har.

1 kommentar:

  1. Vad underbart att du fått en fyrfota vän, de är verkligen gudasända :)
    Hoppas se mer av dig i bloggvärlden, ska genast lägga till dig så jag inte missar några inlägg :)
    Ha det gott, fina.
    Kramar!

    SvaraRadera